teisipäev, 22. veebruar 2011

Singapur

Melakast sõitsime esmalt bussiga Johor Bahrusse (JB), mis asub kohe Singapuri kõrval, linnade piir on ühtlasi ka riigipiir. JB-sse pole elamusi mõtet otsima minna,sest ega seal suurt midagi teha pole. Kuigi tegemist Malaisia suuruselt teise linnaga, siis turistide jaoks pole atraktsioone veel püsti pandud.
Küll aga on mõistlik vaadata Johor Bahrust lennupakkumisi (eelkõige siis AirAsia omi) näiteks Singapurist oma reisi alustades. Ka rongi- ja bussipiletid on JB-st teistesse Malaisia linnadesse alati palju odavamad kui Singapurist. JB ja Singapuri vahel käib väga palju nö linnaliinibusse ning koos piiriületusega võib kahe linna vaheliseks liiklemiseks arvestada nii umbes 1-1,5 tundi.

Ööbimiskoha leidsime Singapuris Little India linnaosas, päris normaalses hostelis. Kuna Singapur on võrreldes teiste Kagu-Aasia riikidega kalli hinnatasemega, siis otsisime võimalikult odavat ja samas ka talutavat kohta.
Esimeses hostelis, kus tuba näha küsisime, käis Katu koos hosteli asjapulgaga tuba vaatamas. Tagasi tulles oli vaene tüdruk nii šokis, et tuli ta sealt lihtsalt välja talutada :)
Teises hostelis pakuti meile voodikohti nii 12ses toas (ehk dormis) kui ka veidi kallimas kuueinimesetoas, kus boonusena aga kedagi teist peale meie ei olnud (hiljem siiski lisandus meie tuppa üks paarike). Mõningates hostelites on eraldi dorm-tüüpi tube ainult naisterahvastele, kuid neis kahes olnud kummaski sellist varianti. Esimeses hostelis, kuhu sisse põikasime, oli toas rohkem kui 12 inimest ning lisaks naridevaheline vaba ruum olematu. Naridel magasid või vedelesid mõned kahtlase olemisega keskealised meesterahvad. Kuna Katule oli see esimene taoline hostelikogemus ning ka väsimus oli suur, et uusi kohti otsima minna, eelistasime mõlemad leebemat ehk siis seda teist varianti.

Singapuriga tutvumiseks oli planeeritud täpselt üks päev. Käisime ära Sentosa saarel, kuhu ma eelmisel Singapuri külastusel ei jõudnud. Sentosa on pisikene saarekene, mis on ülejäänud Singapuriga ühendatud sillaga. See on lihtsalt üks suur meelelahutuskompleks, kus paiknevad ilusad pargid, Singapuri (vist) ainsad rannad, kasiino, kaubanduskeskus, Universali stuudiod jms turistiatraktsioonid. Mul oli varem Sentosast veidi teistsugune arvamus ning seetõttu ei tekkinud mingisugust erilist vaimustust. Ilus ja tore ja puhas turistidele loodud kohakene :)

Sentosalt edasi liikusime Marina Bay Sands hotelli ja meelelahutuskeskuse juurde.

Sands on äsja valminud muljetvaldav ehitistekompleks, kus asub siis muidugimõista hotell, kaubanduskeskus, kasiino ja kino. Kaubanduskeskus ei ole tavaline, pigem on esindatud tuntud ja kallid firmamärgid (Gucci-muccid jms).

Lisaks on sinna ehitatud jääta liuväli, kus tundus et inimesed pigem kõnnivad, kui uisutavad. Läbi keskuse vookles veesilm, kus tahtmise korral oleks romantilise paadisõidu võinud teha.

Mis mulje on jätnud mulle Singapur? Esimesena ütleks kohe, et linn on ilus ja puhas, turvaline ning lihtne. Seetõttu võiks Singapur asetseda pigem kuskil Kesk- või Lääne-Euroopas, kui Aasias. Enamuse Singapuri elanikkonnast moodustavad hiinlased, kuid tänavapildis näeb Aasia kohta ebatavaliselt palju valge rassi esindajaid. Johor Bahru taksojuht väitis, et Singapuri inimesed on liiga ülbed ja ennasttäis. Kas see tõele vastab, ei oska öelda. Kui aga vaadata tänavatel sõitvaid autosid, siis on selge, et kas ülbed või mitte aga keskmisest jõukamaid inimesi elab linnas keskmisest rohkem.