pühapäev, 13. veebruar 2011

Lendamisebusiness Airbalticu stiilis

6.veebruar
Enne kui ma asun end välja vabandama (viidates eelmistele postitustele) ning seletan pikemalt kuhu minek, milleks minek ja kellega minek, kirjutaks ma veidi sellest, millest paljud juba kursis on - nimelt sekeldustest seoses esimese lennuga.
Sügisel, oli see vast juba oktoobris, ostsin AirBalticu koduleheküljelt lennu Riia-Kuala Lumpur, vahemaandumisega Taškendis (esimene lend Airbalticuga, teine koostööpartner Uzbekistan Airwaysiga). Miks just see lend? Nimelt ei meeldi mulle lennata. Kohe üldse mitte. Sellel lennukombinatsiooni kasuks rääkisid otsem marsuut: lühemad lennuajad, et oleks kasvõi paar tundigi õhus rappumisohtu vähem. Taškent ei ole väga levinud transiitlennujaamana ning ka Trip.ee postitustest sai sealse lennuterminali kohta karme kommentaare kirjutatud. Aga mis sellest. Tundus palju mõistlikum lennata Riiast otse Aasia suunal ning vältida ringiga minemist Lääne-Euroopa kaudu. Kusjuures ei mänginud rolli ka lennupileti hind. Ostmise hetkel oleks Tallinn-London-Kuala Lumpuri skeemitanud nii, et piletihind ka odavam oleks olnud.
Veidi aega pärast lennupiletite ostmist tuli Airbalticult kiri, et lennuaeg on muudetud kahe tunni võrra hilisemaks. Järgnes teine kiri, kus kirjas, et lennuaeg taas muudetud esialgsele ajale. Mis aga jäi märkamata oli see, et ka lennukuupäev oli arvatavasti juba muutunud...
Paar nädalat enne reisu algust otsustasin, et prindin kõik lennupiletid välja ning samal ajal kontrollin Amadeus-süsteemist (www.checkmytrip.com), kas lennud ikka eksisteerivad ning väljumisajad klapivad (päris kõiki odavlennufirmasid sealt ei leia, ka meie Malaysian Airlinesi piletit seal näha ei olnud aga hea koht, kus kontrollida, kas näiteks internetis virtuaalse vahendajafirma käest ostetud e-pilet ikka on reaalne). Ennäe imet-meie kardetud sekeldus Airbalticuga oligi olemas!
Selgus, et meie 4.veebruari lend Riiast-Taškenti oli tühistatud ning automaatselt oli meid lükatud 7.veebruari lennule. Samal ajal jätkulend Taškent-Kuala Lumpur puhul oli kuupäev ikka endine. Ebaloogiline sõita 7ndal Taškenti, et siis 5ndal kuupäeval sealt edasi Kuala Lumpurisse sõita. Või ei ole?
Esimese asjana sai helistatud AirBalticu Läti klienditeenindusse. Teisel pool toru olnud meesterahvas tunnistas ausalt, et tema ei oska sellise probleemiga midagi ette võtta ja kuna tema ülemused olid juba koju läinud, et ma järgmisel hommikul uuesti helistaksin. Samal õhtul sai neile ka veel e-mail saadetud. Kuna polnud tahtmist taas toru otsas vaikimist kuulata (kõneminut 8 vana EEKi), siis ootasin paar päeva vastust meilile. Airbalticust ei kippu ega kõppu ning seetõttu sai uuesti helistatud ning ühendatud Tallinna klienditeenindusega. Tõre naisehääl palus e-maili uuesti saata. Oldi viisakad ja paluti vabadnust segaduse eest. Seejärel pakuti asenduslendu Riiast Taškenti samal kuupäeval ning Uzbekistan Airwaysiga. Kuna väljumisaeg oli hilisem ning ära oleks jäänud 6-tunnine peatus Taškendis, tundus see parema variandina. Kahjuks oli ka lennukohtade saadavusega segadus ning lubati meilitsi meile teada anda, kas meie kohad kinnitatakse. Hiljem ise checkmytrip-ist järele vaadates oli näha, et meile on kinnitatud kohad äriklassi ning pandud tavaklassi ootenimekirja. Olin täiesti kindel, et järelikult lennukikohad on olemas - iseasi, millisesse klassi.
Airbalticu poolt oli muidugimõista vaikus ning tuli ise uuesti kirjutada, et kas tasub siis mõne päeva pärast lennujaama sõita. Ja selguski, et meie kohti lennukis ei kinnitatud (kuigi Amadeus süsteem ju näitas, et äriklassis vähemat oli kohti. Samal ajal oleks saanud äriklassi pileteid osta ka Airbalticu koduleheküljelt. Tuleb siis jääda arvamusele, et meie jaoks neid ei jagunud (kuigi ma pigem kaldun arvama, et äriklassi kohti ei tahtnud Airbaltic tehtud vea eest meie jaoks kinni maksta).
Meie väljasõiduni oli jäänud 4 päeva. Esimestest lendudest sõltus kogu meie reisimarsuut ning päris kopsakas summa juba kulutatud väga mitmetele lendudele. Võib arvata, et meeleolu ei olnud eriti lõbus.
Järgmiseks alternatiiviks pakuti marsuuti Riia-Moskva-Taškent-Kuala Lumpur. Vahemaandumine Moskvas oleks olnud 13 tundi (?!?) ning Taškendis endised 6 tundi. Taas mitu mitu kõnet nii minu kui mu reisikaaslase poolt, mitu e-maili, tutvuste kaudu e-mailide saatmist Airbalticusse ning ainsaks muutuseks jäi 13 tunni lühenemine 6 tunnile.
Ma poleks iialgi ostnud sellist lennumarsuuti, kaob ju ära ka otseminemise mõte. Kuigi Riia-Taškent lennule lubas Airbalticu broneerimissüsteem osta isegi vähemalt 4 piletit, ei olnud väidetavalt lennukis kohti. Airbalticu kodukal oli olemas lend Riiast Kuala Lumpurisse läbi Dubai, kuid kuna ka see lend oli pea 3 korda kallim meie lennust, siis muidugimõista meile seda ei pakutud. Oli meil ju olemas Taškent-Kuala Lumpur lend ning iseenesestmõistetavalt ei ole Airbaltic nõus oma vea eest maksma.
Mis mind selle loo juures kõige rohkem häiris, oli kõige tavalisema oskuse klientidega suhelda. Mind ajab lausa vihale, kui mulle lubatakse anda teada, kui miskit selgub aga seda ei tehta. Mind ajab vihale, kui mulle lubatakse lõplikud lennupiletid saata e-mailile aga seda ei tehta! Mind ajab vihale, kui lennufirma ei suvatse ise kontakteeruda - e-maili saatmine võtaks kõigest paar minutit!
Ma olen tuttav ainult internetipõhiste broneerimissüsteemidele, kust kliendid ise saavad soetada pileteid. Ma ei ole tuttav Airbalticu broneerimissüsteemiga ja oletan, et lennu tühistamise tagajärjel lihtsalt automaatselt lükati meid järgmisele lennule. Oletan ka seda, et lend tühistati vähese lennutäituvuse puhul. Minu loogiline mõtlemine järeldab, et kui lennufirma on endale võtnud lisateenuse partnerfirmade lennupiletite vahendamise näol, siis lennu tühistamise tagajärjel ei võtaks ju palju aega, kontrollimaks kas kõik reisijad ostsid ainult sellesama, tühistatud lennu või on neil hoopis jätkulend. Ma ei ostnud ju eraldi Riia-Taškent ja Taškent-Kuala Lumpur. Minu lennuks oli Riia-Kuala Lumpur!
Airbaltic on röövinud minult paar täistööpäeva jagu aega, et tegelda probleemiga, mis ei ole minu süü põhjul tekkinud. Kui see lend sai valitud eelkõige mugavuse ning lühemate lennuaegade järgi, siis omad-vitsad-peksavad loost olen õppinud, et tuleb ikkagi jälgida ka lennufirma usaldusväärsust (Oli ju mul viimane jama Airbalticuga novembris, kui ostsin neljale inimesele piletid suunal Stockholm-Tallinn, kuid sooduskampaania raames müüs lennufirma pileteid olematule lennuliinile ning neil polnud seda ka avada plaanis. Selleks ajaks, kui Airbaltic teatas, et lend tühistatud, oli ka Estonian Airi lennupilet tunduvalt kallimaks muutunud ja pidime hoidma pöialt, et meie lennud Taimaalt on õigeaegsed ning jõuame laevale). Asju ajada Airbalticuga igatahes ei saa ning mina Airbalticu "soodsaid" lennupileteid osta ei soovita!
Ahjaa, ega sellega lugu veel läbi pole. Kuna marsuut oli nüüd keeruliseks aetud, pusisid Riia lennujaamas check-ini töötjad meie lendudele registreerimisega rohkem kui 45 minutit. Muidugi tuli taas külastada ja suhelda Airbalticu inimestega, sest lubatud lennupileteid e-mailile ju ei tulnud.
Kui alguses ehmatati check-inis jutuga, et Moskva-Taškent lendu nende süsteemis ei ole, siis lõpuks siiski need kuidagi sinna "ilmusid" ning meid registreeriti kahele esimesele lennule. Abivalmis lennujaamatöötaja oli teadlik ka sellest, et Taškendis english-it ei pruugita rääkida ning kirjutas meile venekeelse jutu paberile selle kohta, et meie pagas Kuala Lumpur lennule registreeritaks ja me ise ka pardakaardid saaksime. Ühesõnaga, jama kui palju aga lõppudelõpuks olime Riias, ootamas oma esimest lendu ja suure seikluse algust!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar